Most nézzük meg pontról pontra, hogyan épül fel a szerződés!
1. A szerződő felek adataival kezdődik a dokumentum. Fontos, hogy ellenőrizzük a dokumentumok érvényességi idejét, hogy ha kell, még időben tudjunk új személyigazolványt készíttetni!
2. Itt kerül meghatározásra a szerződéskötés tárgya: tehát az ingatlan pontos címe és helyrajzi száma rögzítésre kerül.
3. Ebben a pontban történik meg a tulajdonjogok tisztázása és azok átszállása a vevőre.
4. Itt kerül rögzítésre a vételár és a fizetési ütemezés, a hitelek és támogatások összege, a foglaló mértéke és feltételei, illetve a bankszámlaszám, ahova utalással a kiegyenlítés történik.
5. Ez a pont tartalmazza a felek nyilatkozatait és kötelezettségvállalásait.
6. Itt kerül meghatározásra a birtokbaadás ideje, ami a vételár kiegyenlítése után történik. A birtokbaadásról minden esetben jegyzőkönyv készül.
7. Ezen pont alapján az eladó tulajdonjoga törlésre kerül, a vevő tulajdonjoga pedig bejegyzésre. Ebben a pontban kerül rögzítésre a függőben tartás. A függőben tartás lényege, hogy amíg a teljes vételár nem kerül átutalásra, addig a vevő tulajdonjoga nem kerülhet bejegyzésre.
8. Az egyéb rendelkezések kerülnek az utolsó pontba. A szerződő felek nyilatkozatot tesznek, hogy cselekvőképes állampolgárok és az eladó szavatolja, hogy jogi körülményei tisztázottak, nem áll gyámság alatt. Itt hatalmazzák meg a szerződő felek a szerződést készítő és ellenjegyző ügyvédet. Az energetikai tanúsítvány sorszáma is ide kerül be.
A tájékoztatás nem teljeskörű, a cikk nem minősül jogi tanácsadásnak.