Kiderült, hol tájékozódunk az ingatlanpiacon
A Duna House reprezentatív ingatlanpiaci kutatása szerint azoknak, akik az elmúlt 3 évben adtak el ingatlant, legnagyobb arányban ingatlanirodán keresztül érkezett a vevőjük.
A Duna House reprezentatív ingatlanpiaci kutatása szerint azoknak, akik az elmúlt 3 évben adtak el ingatlant, legnagyobb arányban ingatlanirodán keresztül érkezett a vevőjük.
A kutatás eredményeit megvizsgálva az elmúlt 3 évben ingatlanjukat értékesítők közül hasonló arányban töltötték fel hirdetéseiket ingatlanhirdetési portálokra és ingatlanirodák weboldalára (44-43%). Minden 10. megkérdezett próbálkozott még például nyomtatott szórólappal/hirdetéssel, minden 6. tematikus közösségimédia-csoportokkal (bár ezeket a felületeket kevésbé tekintik megbízhatónak és komolyan vehetőnek), minden 5. pedig általános apróhirdetési oldalon is.
Ha ezt a jelenséget élethelyzeti csoportok szerint is megvizsgáljuk, akkor:
„A szakértők hozzáadott értéke és a pénzügyi tanácsadókkal közös, „egykapus” összhang igazán összetett ingatlanpiaci helyzetekben tud megmutatkozni, hiszen ilyenkor egy új otthon megtalálása mellett az előző ingatlan megfelelő áron történő eladása is kihívást, időnyomást jelent. Családalapítók esetében ezen túl a különböző támogatott hitelkonstrukciók összefésülése és optimalizálása is a folyamat része. Ez pedig az Otthon Start Program által dominált piacon profi tanácsadók nélkül szinte lehetetlen” – tette hozzá Máté Ferenc.
A Duna House Magyarország legismertebb[1] ingatlanközvetítői hálózataként országszerte csaknem 150 irodával, több mint 1 500 fős ingatlan- és a cégcsoporthoz tartozó Credipass színeiben több mint 200 fős pénzügyi szakértői hálózattal segít abban, hogy mindenki biztos lehessen a döntésében.
A dh.hu honlapon megosztott, több mint 70 ezer ügyfélvélemény alapján a hálózathoz tartozó ingatlanszakértőket 5-ből átlagosan 4,4 csillagra értékelték.
A reprezentatív kutatás eredményei alapján az alábbi témákat jártuk körbe/ fogjuk még körbejárni.
A KUTATÁSRÓL
A Duna House ingatlan- és hitelpiaci márka- és kategóriakutatása reprezentatív nemre, korcsoportra, végzettségre, a lakóhely településtípusára és régiójára egyaránt azok körében, akik az elmúlt 3 évben ingatlant vásároltak/eladtak, illetve az elkövetkező 3 évben terveznek ingatlant vásárolni/eladni.
Az NRC-vel közösen megvalósított kutatás 800 fős elemszámmal, 2025 júniusában és júliusában zajlott. Az adatfelvételi módszerek között az online kérdőíves felmérést (kvantitatív) mélyinterjúk és fókuszcsoportos beszélgetések (kvalitatív) egészítették ki.
A vizsgálat során a következő élethelyzeti csoportokat azonosították be: első lakást vásárlók, családalapítók, befektetők, kisebb otthonba költözők (downgrade) és nagyobb otthonba költözők (upgrade).
[1] Forrás: A Duna House NRC-vel közös reprezentatív ingatlan- és hitelpiaci márka- és kategóriakutatása (2025. június-július)
Hírlevél
Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy az elsők között értesülj a legfrissebb ingatlanokról, izgalmas ajánlatokról és piaci hírekről!