„Döntési paralízis, hibázástól és hosszú távú elköteleződéstől való félelem. Megfelelési kényszer és FOMO. Költözés mint új életszakasz kezdete. Mivel az elmúlt időszakban nálam is lakásvásárlás körül forogtak a hétköznapok, ezúttal nemcsak szakértőként, hanem személyes érintettségem miatt is örömmel csatlakoztam a Duna House szemléletformáló kampányához. Életünk legnagyobb vagyontárgya esetében legalább annyira fontos a pszichológiai és érzelmi támogatás, mint a tanácsadói segítség” – mondta Fuller Bianka pszichológus, aki az együttműködés keretein belül videósorozatot is készít a lakásvásárlás és költözés különböző aspektusairól.
Az ingatlan- és hitelpiacon végbemenő turbulens változások miatt az első lakást vásárlók számára különösen nagy problémát jelent még a helyes időzítés (vagyis a megfelelő ingatlanpiaci időszak) megtalálása, továbbá a licitek, alkuk miatt kialakult érzelmi és időnyomás is. Tartanak attól, hogy nem a megfelelő ingatlannál kötnek ki, ezért is igénylik a megfelelő támogatást.
„ÉPP JÓKOR! márkakommunikációs platformunkkal arra szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy a jó szándékú családi és baráti tanácsáradat közepette is el kell jönnie annak a pillanatnak, amikor már érdemes szakértőt bevonni a pénzügyi szempontból is legjobb döntés meghozatalához. A közeljövőben saját, és a hozzánk csatlakozó véleményvezérek felületein is körbe fogjuk járni az egész társadalmunkat generációról generáción átívelve érintő kérdéskört. Az ingatlan- és hitelpiacon a naprakész szakmai tudás mellett minden eddiginél jobban felértékelődött az emberi kapcsolódások ereje és jelentősége. A pszichológiai aspektust ezért az országos hálózatunk tagjai számára készített értékesítői kiadványokba, továbbá az oktatási és továbbképzési tevékenységünkbe is beépítjük” – tette hozzá Megyeri Dániel.
A Duna House Magyarország legismertebb[1] ingatlanközvetítői vállalataként országszerte csaknem 150 irodával, több mint 1 500 fős ingatlan- és a cégcsoporthoz tartozó Credipass színeiben több mint 200 fős pénzügyi szakértői hálózattal, úgynevezett egykapus rendszerben segít abban, hogy mindenki biztos lehessen a döntésében a folyamat legelejétől a legvégéig.
A dh.hu honlapon megosztott, több mint 70 ezer ügyfélvélemény alapján továbbá a hálózathoz tartozó ingatlanszakértőket 5-ből átlagosan 4,4 csillagra értékelték.
A reprezentatív kutatás eredményei és tanulságai alapján az elkövetkező 1 hónap során várható további sajtóanyagok az alábbi témákat fogják még körbejárni.
- Az ingatlanszakértők helye az ingatlanpiacion, velük és az ingatlanirodákkal kapcsolatos elvárások
- Hol tájékozódunk az ingatlanpiacon, honnan érkeznek a vevők?
- Mi a legfontosabb új ingatlan vásárlása esetén, avagy milyen attitűdök és preferenciák jellemzik a különböző élethelyzeti csoportokat?
- Ingatlanfinanszírozási megoldások: a pénzügyi és ingatlantanácsadási terület szinergiái
[1] Forrás: A Duna House NRC-vel közös reprezentatív ingatlan- és hitelpiaci márka- és kategóriakutatása (2025. június-július)