A kutatás eredményei szerint a vásárlást tervezők két legnagyobb halmaza vagy maga/családja részére, lakhatási célból (77%), vagy befektetési szándékkal (19%) keres az ingatlanpiacon.
A vevők számára a lokáció (79%) mellett a méret (76%) és a szobák száma (71%) a legfontosabb. A finanszírozhatóság eközben a válaszadók 72% jelölte lényeges tényezőként, vagyis a potenciális vevők csaknem háromnegyede tervezhet valamilyen hitelkonstrukcióval.
Elhelyezkedés és infrastruktúra tekintetében a környéken lévő zöldövezet (64%), a tömegközlekedés minősége (60%), a bevásárlóközpontok/üzletek (47%) és az óvodák/iskolák közelsége (38%) szerepelnek a lista csúcsán. Extrákkal és kényelmi felszereltséggel kapcsolatban pedig a terasz/erkély (57%) mellett a garázs/kocsibeálló megléte (50%) fontos, de előkelő helyen szerepelt még a panoráma (42%) és az okosotthon jellegű megoldások elérhetősége is (23%).
Meglepő módon az ingatlan fűtési típusa 71%-kal még sokak számára kardinálisnak tűnik, miközben az energetikai besorolás (58%) és az építés éve (46%) már jóval kevesebbet nyom a latban. Azonban egy megfelelőnek tűnő fűtési típus önmagában egy rosszabb energetikai besorolású, sok-sok évtizeddel ezelőtt felhúzott ingatlanban édeskevés lehet.