Blog - Ingatlanos szemmel szubjektíven
Hirdetni - nem hirdetni

Hirdetni - nem hirdetni

Ez itt a kérdés. Egyre gyakoribb ügyfélóhaj, hogy ne, vagy csak részben hirdessük a ránk bízott ingatlant. Szeretném az elkövetkező néhány sorral meggyőzni a hirdetést ellenzőket, hogy van értelme, hatékonysága annak, ha engedi az ingatlanosoknak minél több felületen, minél többször népszerűsíteni a megbízást.

Közelítsük meg onnan a kérdést, hogy a tulajdonosok milyen kifogásokkal élnek.

  • A leggyakoribb érv, hogy az ingatlant maga is tudja hirdetni, ehhez nincsen szükség segítségre. Igaz az állítás, csak mégsem. Mindenki fel tud adni egy hirdetést ez nem kérdés. A kérdés a hogyan. Egy jól képzett ingatlanértékesítő tudja, hogyan lehet vonzóvá tenni az otthont, milyen fotók kellenek, mi legyen az indexkép, egyáltalán tud megfelelő képi világot teremteni. Az értékesítő tud szöveget írni, hiszen ismeri az adott ingatlan potenciális célcsoportját és nekik tudja célirányosan kidomborítani az ingatlan vonzó tulajdonságait. Tud értelmezhető, kultúrált alaprajzot készíteni.
  • Gyakori érv, hogy a megbízó nem szeretne konkurenciát a hirdetésének. Igaz is, meg nem is. Való igaz, ha az ingatlanos nem hirdet, akkor csak a tulajdonos hirdetését találják meg a vevők. Ha megtalálják. És ha megtalálják, akkor elég vonzó-e?  Ráadásul kicsit olyan ez a szituáció, hogy megbízok ugyan valakit az értékesítéssel, de nem akarom, hogy sikerrel járjon. Én úgy vélem, ha megbízást ad valaki, akkor e mellé adjon lehetőséget is.
  • Sokan úgy gondolják, hogy a sok hirdetés hiteltelenné teszi az ingatlant. No, ez teljes mértékben téves elképzelés, több okból is. A legtöbb nagy ingatlanos gyűjtőportál a hirdetéseket folyamatosan rotálja, időközönként automatikusan frissíti. A rotáció egyébként vonatkozik a kiemelésekre is. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy hirdetés a hét nagy részében egy kedvezőtlen pozíciót foglal el, és csak ritkán van olyan helyen, ahol a vevők megtalálják. Ttudjuk, hogy a listáknak maximum az első három oldala ér valamit.) Ha egy hálózat foglakozik az ingatlannal, akkor 20-30 kolléga is aktívan hirdeti, ami azt jelenti, hogy 20-30-szor több időt tölt az ingatlan értékelhető helyen a találati listán, vagyis ennyivel nagyobb az esélye annak, hogy rátaláljanak. Itt jegyezendő meg, hogy a profi értékesítő még az indexképet is cserélgeti, ami csökkenti az elcsépelődés esélyét.
  • Többen attól is félnek, hogy a sok hirdetés arról árulkodik, hogy az ingatlannal baj van, a tulajdonos mindenáron meg akar tőle szabadulni. Én másként látom. A sok hirdetés nekem egy motivált tulajdonost jelent, akivel érdemes üzletet kötni, hiszen ezt akarja. (Nem olyan, mint a játékból hirdető gazda, aki még nem biztos abban, hogy költözni akar, aki akkor ad el, ha egy scifi és rózsaszín leányregény ötvözetéből készült vevővel találkozik, olyannal, aki irányáron vásárol - esetleg többért, vár egy évet a birtokbavétellel, de az árat rögtön kifizeti. Mellesleg díszvacsorán, fűszoknyás táncosokkal adja át az ajánlatot.) A motiváltság nem egyenlő azzal, hogy mindenáron el akar valaki adni, a motiváltság szándékot és józan belátást jelent.

Így hirtelenjében ennyi alapkifogás jutott eszembe. Remélem, van akit sikerült arról meggyőznöm, hogy a megbízás mellé adjon oda minden lehetőséget és mi be fogjuk bizonyítani, hogy méltóak vagyunk a bizalomra, hiszen mi szolgáljuk az embereket, szenvedélyünk az ingatlan.

 


Hasznosnak találta ezt a bejegyzést? Ossza meg ismerőseivel!


Küldje el a bejegyzést e-mailben

Szerző

Írta: Hegedűs László
"Hegedűs László vagyok. Közel tíz éve dolgozom az ingatlanszakmában. A valaha másodállásnak indult „ingatlanozás” mára hivatásommá vált a szó legnemesebb értelmében. A szakma minden lehetséges formájában dolgoztam, voltam értékesítő egy közepes méretű irodában, vezettem 15 fős független irodát, voltam „mezítlábas”. Négy éve a Duna House hidegkúti vezetője vagyok. Meggyőződésem szerint a nagy hálózat sem hiba nélküli, ám a lehetőségek között magasan a legjobb, mint az értékesítők és vezetők, mint az ügyfelek számára. Az elmúlt évek számos tanulságos és időnként vicces történetet produkált. Ezek legjavát szeretném közre adni."

Hasznosnak találta ezt a bejegyzést?
Ossza meg ismerőseivel!


Küldje el a bejegyzést e-mailben

Ügyfeleink mondták

"Szia Judit! (Hegedűs Judit, Debrecen) Szeretném megköszönni azt a sok segítséget, amit tőled kaptam a lakásvásárlás során. Azt gondoltam pedig, hogy ez hosszú hónapokig elhúzódik majd, míg megtaláljuk a megfelelő lakást, és jogilag is rendezzük a dolgot, de nagyon kellemesen csalódtam, és ezt neked köszönhetem! Sok sikert kívánok a továbbiakban, és az én ajánlásomra bármikor számíthatsz"

— Erika, Debrecen

Megkönnyítjük a keresést.
Ide fogjuk gyűjteni azokat az ingatlanokat, amiket már megnézett.

Ezután már könnyű lesz kiválasztani az Önhöz legjobban illő ingatlant.
A legjobb módszer a válogatáshoz!
Minden ingatlan mellett található egy icon:

Keresse a csillagot majd Kattintson rá és ide tesszük a kiválasztott ingatlant.